Totino’s Touch

Totino’s Touch

Dit is een oefening waar Schwung! een game van heeft gemaakt omdat ‘ie mooi spel oplevert. Hij werkt goed in een wedstrijd als je merkt dat de spelers onrustig zijn en teveel hun best doen om leuk te zijn; deze game dwingt spelers om goed op elkaar te letten en maakt ook serieus spel mogelijk.
Als je deze oefening in een training doet dan voel je hoe fijn het is als je als speler op de ander kan vertrouwen (je weet allebei bij deze game zeker dat de ander een mooi aanbod paraat heeft, dus je hoeft niet perse zelf met alles te komen)!

De captain vraagt om een betekenisvolle relatie tussen twee mensen, bijvoorbeeld broer en zus. Dan gaat een van de twee spelers de gang op. De captain vraagt voor de speler die er nog is wat hij van de ander VINDT (bijv. hij vindt haar fantastisch) en wat hij van de ander WIL (hij wil respect van haar; het liefst geen flauwe dingen zoals “hij wil van haar een dropje”). Hetzelfde wordt gevraagd voor de andere speler.
Vraag eventueel een beginlocatie.
Let op: al stuur je spelers de gang op, het is absoluut geen raadgame! Als een suggestie die je hebt gekregen van het publiek niet in de scene past, dan laat je ‘m varen. Kies voor mooi spel, niet voor het “vervullen van je opdracht” koste wat het kost.

De scene heeft verder eigenlijk de vorm van een open impro. De suggesties die de spelers mee hebben gekregen leiden meestal tot een emotionele confrontatie tussen de twee personages. Als je als speler voelt waar de andere heen wil, probeer dan zo veel mogelijk te voeden. Als je als speler merkt dat de ander je aan het voeden is, laat dan alles heel hard aankomen. Het conflict hoeft niet per se opgelost te worden. Probeer er als speler aan te denken dat je af en toe handelt of op een andere manier de ruimte gebruikt, en dat je niet verzandt in zitten & praten.

Deze game leverde Schwung! op het NSK 2004 de hoogst haalbare score (twee vijven) op!